Mededeling 1: Uitnodiging Ledenvergadering 12 mei 2022
Mededeling 2: Belangrijke informatie voor leden

Mededeling 1. UITNODIGING tot het bijwonen van de 137E ALGEMENE LEDENVERGADERING

DONDERDAG 12 MEI 2022 AANVANG 20.00
(zaal van de Vrije Evangelische Gemeente - Ingang Aula Uitvaartvereniging Eendracht, Pr. Beatrixstraat 16, Burgum)

AGENDA:

  1. Opening
  2. Vaststellen agenda
  3. Mededelingen
  4. Klik hier voor de Notulen ALV 27-10-2021 – klik hier voor het Jaarverslag 2021
  5. Samenwerking uitvaartverzorgers
  6. Wijziging: Statuten, Huishoudelijk Reglement en Protocol vermogensbeheer
    Klik hier voor de oude Statuten - klik hier voor concept nieuwe statuten - klik hier voor wijzigingen statuten
    Klik hier voor Huishoudelijk Reglement - klik hier voor concept Huishoudelijk Reglement
    Klik hier voor Protocol vermogensbeheer
  7. Bestuursverkiezing:
    Periodiek aftredend Rijpke de Boer (voorzitter)
    Als nieuw bestuurslid stelt het bestuur voor de heer Jan Algra.
    Tegenkandidaten kunnen tot 24 uur voor aanvang van de vergadering worden ingebracht.
  8. Verslag controlecommissie en benoeming nieuwe controlecommissie
  9. Klik hier voor jaarrekening 2021
  10. Vaststellen ledenvergoeding en ledenbijdrage
  11. Rondvraag
  12. Sluiting

Mededeling 2: Belangrijk bericht voor de leden.

Graag uw aandacht voor het volgende.
Zoals u weet heeft onze vereniging maar liefst drie gecontracteerde uitvaartverzorgers waar leden/nabestaanden een beroep op kunnen doen. Het is deze uitvaartverzorgers echter contractueel niet toegestaan andere diensten/faciliteiten aan te bieden dan het verzorgen van de uitvaart, m.u.v. drukwerk en thuiskoeling. Met name diensten als rouwvervoer, opbaring afscheidshuis en rouwkist kunnen alleen door Eendracht worden verzorgd dan wel bemiddeld.

Belangrijk bij het maken van uw keuze
Indien leden/nabestaanden er de voorkeur aan geven om één van de eerder genoemde dienst(en)/faciliteit(en) door één van onze uitvaartverzorgers te willen laten verzorgen/bemiddelen, kan er dientengevolge geen beroep worden gedaan op Uitvaartvereniging Eendracht voor het verzorgen van de uitvaart. Voor de volledigheid; leden/nabestaanden zijn dan geheel vrij, in welke keuze dan ook.

Wat zijn de gevolgen als leden/nabestaanden gebruik maken van een niet-gecontracteerde uitvaartverzorger ?
Dat heeft met name nogal financiële gevolgen. De ledenkorting bedraagt dan 70% van de voor u geldende korting. (m.u.v. leden woonachtig buiten het verzorgingsgebied) Er is meestal een aanzienlijk hoger tarief van de uitvaartverzorger van toepassing en, in tegenstelling tot Eendracht, worden de inkoopkortingen doorgaans niet aan u vergoed. Het totale prijsverschil kan hierdoor oplopen tot ruim € 1.850,= . Het bestuur wil duidelijk benadrukken dat deze regeling volledig in overeenstemming is met de Statuten, Huishoudelijk reglement en de overeenkomst met onze uitvaartverzorgers.
Klik hier voor een vergelijkende berekening.

Is het ledentarief voor gebruik van het afscheidshuis van Eendracht voor alle leden van toepassing ?
Ja, het ledentarief voor gebruik afscheidshuis is voor alle leden van toepassing, ook als leden/nabestaanden gebruik maken van een niet-gecontracteerde uitvaartverzorger.

Bestuur Uitvaartvereniging Eendracht

Mededelingen

Eendracht Burgum voldoet aan Nardus Norm
Uitvaartvereniging Eendracht heeft het certificaat ontvangen voor het voldoen aan de Nardus Norm. Dit felbegeerde certificaat werd uitgereikt tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Federatie van uitvaartverenigingen in Friesland op 22 november 2019 te Sneek.
 

Nardus-Norm leidraad voor professie

Alles wat je van onze vereniging mag verwachten, is vastgelegd in de Nardus-Norm. Daarmee krijgt professie een naam. Geen keurmerk met audits, maar wel een norm die ons scherp houdt in een wereld in beweging.

Hoofdpunten Nardus-Norm
Het kwalitatief goed verzorgen van de uitvaart voor de leden omvat alles rond de uitvaart, van a tot z. Belangrijk punt daarin is dat we transparant zijn over de uitgaven. Je ontvangt tijdig een heldere begroting van de geschatte kosten.

  1. Een goede financiële huishouding van onze vereniging is noodzakelijk, zodat we in de verre toekomst uitvaarten kunnen blijven verzorgen. Om dit te waarborgen houden we onze financiën goed op orde en laten we eens per drie jaar de financiële reserve door een beëdigd verzekeringswiskundige (actuaris) beoordelen.
  2. Om een complexe vereniging als de onze goed te kunnen leiden is het nodig dat we als bestuur beschikken over kennis op diverse gebieden. De Nardus-Norm geeft ons daarvoor handvatten en komen we er zelf niet helemaal uit, dan vragen we de Federatie of Nardus om advies.

De volledige Nardus-Norm download je hier.

Mededeling
Eendracht partner van Digitale Nazorg

Het gebeurt. Je harde schijf crasht. Je mobiel is kaduuk. Alles wat erop staat lijkt weg. Of, en ook dat gebeurt. Een geliefde sterft. Op zijn of haar telefoon of laptop staan dierbare gegevens. Je kunt er alleen niet bij. Je hebt geen wachtwoorden.  

Op die momenten kun je aankloppen bij Digitale Nazorg. Met een team van hightech specialisten, ervaren in de forensische en digitale opsporing, ondersteunt dit bedrijf rechtmatige eigenaren en nabestaanden op digitaal gebied.  

Oprichter Sander van der Meer: "Met moderne technieken en onze specialistische kennis, kan jij hiermee weer beschikken over gegevens op ontoegankelijke of defecte hardware voor mooie en persoonlijke herinneringen of noodzakelijke informatie. En kunnen wij het niet? Dan is het technisch (nog) niet mogelijk.”

Voor meer informatie lees hier.